A járműgyártás jelenti az Audi Hungaria egyik alappillérét. 1998-tól készülnek Győrben Audi-modellek az ingolstadti telephellyel megvalósított kooperációs gyártási rendszer keretében. A gyárbővítésnek köszönhetően 2013 őszén történt meg a járműgyár üzembe helyezése. Ennek nyomán a teljes gyártási folyamatot lefedi az Audi Hungaria: a karosszériaelemek préselésétől, lakkozásától kezdve egészen a készre szerelésig.
Több mint 20 éve készülnek autók Győrben. A járműgyártás 1998-ban az Audi TT modelljeinek sorozatgyártásával kezdődött az Audi Hungariánál. 2006-ban indult az Audi TT Coupé és az Audi TT Roadster második nemzedékének gyártása Győrben. 2013 júniusától az Audi A3 Limousine, majd októbertől az Audi A3 Cabriolet sorozatgyártása is elkezdődött a teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyárban. 2014-ben vette kezdetét az Audi TT Coupé és Roadster harmadik generációjának sorozatgyártása. 2016-ban gördült le az egymilliomodik autó a gyártószalagról. 2017 októberében gördült le a gyártósorról az 500 000. autó az új járműgyárban. 2018-ban kezdődött az első győri SUV sorozatgyártása: az Audi Q3 második generációja. Az új, sportos, második generációs Audi Q3 gyártásához egy 150.000 négyzetméteres, új karosszériaüzem létesült, ahova 700 új robotot telepítettek.
A győri termékportfólió sportos Q-modelljei, az Audi RS Q3 és az RS Q3 Sportback, mellett az Audi Hungaria megkezdte a Q3 és Q3 Sportback modellek szériagyártását mild-hibrid hajtáslánccal (MHEV, Mild Hybrid Electric Vehicles). Mindkét modellben egy győri 1,5 literes TFSI motor dolgozik együtt egy 48 voltos fedélzeti hálózattal és egy szíjhajtású indítógenerátorral (Riemen-Starter-Generator, RSG). Az Audi Hungaria első plug-in hibrid modellje, egy Audi Q3 Sportback turbókék színben gördült le 2020 decemberében a gyártósorról. A plug-in hibrid technológia alapja egy klasszikus belsőégésű motor és egy elektromotor, amely energiáját egy lítium-ion-akkumulátorból nyeri.
A plug-in hibrid modellek gyártását a vállalat a meglévő gyártási infrastruktúrájába integrálta. A karosszériagyárban új berendezéseket és robotokat helyeztek üzembe az átalakított és az új karosszériaelemek készítéséhez. A járműszereldében egy PHEV-specifikus munkaállomást alakítottak ki, ahol többek között a töltőcsatlakozót is beépítik. A munkahelyek kialakításánál, ahogy mindig, az ergonómia áll a fókuszban. Így például a magasfeszültségű akkumulátor és a tank beépítésénél egy speciális emelőberendezés segíti a munkatársak munkavégzését.
Az Audi Hungaria 1 500 munkatársát készítette fel és képezte ki elméleti és gyakorlati oktatások során a PHEV-modellek gyártására. Emellett számos magyar munkatárs támogatta az Audi e-tron brüsszeli, a Volkswagen ID.3 zwickaui gyártását és a SEAT Leon PHEV-modell martorelli felfutását, ahol értékes tapasztalatokat szereztek.
Kísérleti Motorgyártó Központ tíz éve támogatja a Volkswagen Konszern motorprojektjeit a kezdetektől egészen a sorozatgyártásig. A projekteknél már a fejlesztés korai szakaszától szorosan együttműködik a gyártás, a gyártástervezés és a konstrukció. A Kísérleti Motorgyártó Központ kísérleti- és előszériás motorok gyártásával, valamint új erőforrások és gyártási technológiák vizsgálatával biztosítja a zökkenőmentes átmenetet a fejlesztési fázis és a sorozatgyártás között.
Az Audi Hungaria Kísérleti Motorgyártó Központja 2010-ben nyitott meg azzal a céllal, hogy a sorozatgyártásban szerzett tapasztalatokat a meghajtások fejlesztési folyamatába integrálja. Azóta új kompetenciákkal bővült a központ tevékenysége: a Kísérleti Motorgyártó Központ szakértői az egész konszernben támogatnak motorprojekteket. Ennek során teljes projekteket koordinálnak a megbízás átvételétől egészen a motorok vevőkhöz történő kiszállításáig.
A Kísérleti Motorgyártó Központ műhelyeiben jövőorientált technológiák állnak rendelkezésre, mint például 3D nyomtatás, virtuális tesztelések, valamint virtuális motorszerelés. A virtuális technológiák bevetése egyre nagyobb hangsúlyt kap, mert általa jelentős idő- és költségoptimalizálás érhető el, valamint növelhető a gyártás hatékonysága is.
Tíz évvel ezelőtt mindössze húsz munkatárssal kezdte meg működését a Kísérleti Motorgyártó Központ, ma immár 200 magasan képzett munkatársunk dolgozik itt. Időközben kompetenciaközpontunk az elektromos meghajtásokért is felel. A terület tudományos együttműködéssel támogatja a jövő generáció magas szintű képzését. A Kísérleti Motorgyártó Központban működő Audi Hungaria Járműmérnöki Kar Külső Tanszéke gyakorlatorientált oktatással támogatta már több mint 200 hallgató elméleti képzését.
Egy épületben kap helyet a kísérleti motorgyártáshoz kapcsolódó valamennyi szakterület, és azon funkciók, amelyek lefedik a sorozatgyártás felfuttatásának az egész folyamatát. Ide tartoznak a projektkoordináció, a termék- és folyamatoptimalizálás, a forgácsolás, a szerelés, a minőségirányítás, valamint a logisztikai tevékenységek.
Tevékenységünk hidat képez a fejlesztési és szériagyártási folyamat között. A jövő hajtásai kísérleti fázisban, a szériagyártást megelőzően érkeznek területünkre. Optimalizáló, fejlesztő tevékenységünk által biztosítjuk, hogy a hajtások szériagyártásra kész, tökéletes állapotban és paraméterekkel kerüljenek a gyártósorra.
Az Audi Hungariánál 1994 óta gyártanak erőforrásokat az Audi- és Volkswagen Konszern számára. Azóta a vállalat a világ egyik legnagyobb járműhajtás-gyárává fejlődött, a munkatársak ez idáig összesen több mint 37 millió erőforrást gyártottak Győrben.
A termelés mechanikus gyártásra és motorszereldére osztható. Jelenleg több mint 3 500 gép és berendezés szolgálja az 5 fő komponens (forgattyúsház, hengerfej, főtengely, vezérműtengely, hajtókar) mechanikus gyártását és a motorok összeszerelését. A végszerelés 8 motorszereldében és 28 különböző mechanikus gyártósoron történik a legkorszerűbb termelési eljárásokkal.
- A vállalat több mint 5 500 munkatársa gyárt járműhajtást a Volkswagen Konszern 37 járműgyártó telephelye számára.
- A 2020-ban gyártott 1 661 599 motor közül 1 211 769 darab volt három- és négyhengeres benzin- és dízelmotor.
- Öthengeres benzinmotorból 11 007 darabot gyártottak a munkatársak, valamint 241 295 hathengeres benzinmotort és 95 438 hathengeres dízelmotort, továbbá 14 747 nyolc- és tízhengeres motort. 87 343 elektromos meghajtás készült Győrben.
Az Audi Hungaria 2020-ban öt különböző Otto-, illetve három különböző dízelmotor-variánst, valamint egy elektromos meghajtás-családot gyártott 63kW (86 LE) és 470kW (639 LE) teljesítményintervallumban.
- Az elektromos meghajtás-család szériagyártása 2020 júniusában indult el az Audi Hungariánál. Az új elektromos meghajtásokat az Audi e-tron S-modellekbe építik be. Az Audi e-tron és az Audi e-tron Sportback S-modellekben három győri elektromos meghajtás dolgozik, amelyből kettő a hátsó tengelyen gondoskodik a 370 kW-os boost-teljesítményről és a 973 Nm forgatónyomatékról.
- Az Audi Hungaria munkatársai 2020 júliusában gyártották a 38 milliomodik meghajtást: A négyhengeres, 2,0 literes, TFSI Global Engine erőforrást egy Audi Q3-as modellbe építették. A motor a motorcsalád harmadik generációjának tagja, amelyet 2019 óta gyártanak, 170 KW (231 LE) teljesítményű, kategóriájának legerősebb motorja.
- Bevezették a 2,0 literes TFSI erőforrás új generációját. 2019-ben ez a motortípus lett az „Év Nemzetközi Motorja“ a 150-250 lóerő-kategóriában. A négyhengeres motor az egyik legrugalmasabb és legsokoldalúbb motor, amelyet valaha fejlesztettek.
- A V6 TDI motor új generációs „Evo 3“ motorját is Győrben gyártják 2020 óta.
2018 óta elektromos meghajtásokat is gyártanak Győrben, amelyek aránya erőteljesen nő. 2020-ban a napi kapacitás 720 elektromos meghajtás/napra bővült. Az e-motorok gyártásához szükséges innovatív berendezéseket és gyártószigeteket a vállalat egy év leforgása alatt telepítette. Az E-motorfejlesztés, a Gyártástervezés és a Kísérleti Motorgyártó Központ szakterületei Győrben szorosan együttműködve építették fel a szükséges kompetenciákat. A munkatársak az E-kompetenciaközpontban az e-motorgyártás gyakorlati szakértőivé váltak.
2005 óta Győrben működik Közép-Európa egyik legnagyobb szerszámgyára, mely a kezdeti 18.000 négyzetméterről mára 52.000 négyzetméterre nőtt, és ahol immár 700 munkatárs fejleszt présszerszámokat, karosszériagyártó berendezéseket. Emellett az Audi- és Volkswagen-konszern exkluzív- és szupersport-modelljei számára készülnek motorháztetők, ajtók, csomagtérajtók, sárvédők és oldalelemek, így a vadonatúj Audi e-tron GT, az Audi különböző RS modelljei, az Audi R8 és Lamborghini, valamint a Bentley Bentayga modellek karosszériái is a győri szerszámgyár professzionalizmusáról árulkodnak.
A győri szerszámgyár több mint 700 munkatársa több mint 50 000 m2 területen gyárt karosszériaelemeket az Audi- és Volkswagen-konszern exkluzív- és szupersport-modelljei számára. 2016-ban elkezdődött a Szerszámgyár bővítésének újabb üteme, melynek során 2017-ben 15 000 négyzetméterrel növelték meg a Szerszámgyár területét, kapacitást teremtve a jövőbeli projektek számára. 2017-ben négy új, egészen 2 500 tonnáig terjedő préserővel bíró présgépet helyeztek üzembe. 2018-ban az Audi Hungaria növelte az exkluzívszéria-gyártás kapacitását a szerszámgyárban. A kapacitásbővítésnek köszönhetően a szerszámgyár a jövőben naponta 120 egyedi modell számára szállít karosszériaelemeket. A szerszám- és készülékgyártás, valamint az exkluzívszériás gyártás csúcstechnológiát képvisel. A termékportfóliót a főként alumíniumból készülő külső karosszériaelemek gyártóberendezései alkotják.
Olyan nagyméretű présgépeket találunk itt, melyek 50 tonnás szerszámokkal akár 25 000 kilonewton záróerőt képesek kifejteni a munkadarabokra. Hétköznapi nyelvre lefordítva, képzeljünk el 1278 db Audi A8 autót egymás hátán, melyek együttes súlyukkal préselik a lemezeket a kívánt formába.
2020-tól a elektromos csúcsmodell, az Audi e-tron GT karosszérielemeit is itt gyártjuk. Az Audi e-tron GT szinte valamennyi karosszériaelemét kizárólag az Audi Hungaria gyártja. A szerszámgyár munkatársai készítik a Gran Turismo számára az ajtókat, sárvédőket, motorháztetőt és a csomagtérajtót is.
Az Audi Konszern nemzetközi termelési hálózatának keretében az Audi Hungaria nagymértékben hozzájárul a projekthez: az elektromos meghajtású Gran Turismo nagy komplexitású alumínium karosszériaelemei a győri szerszámgyárban készülnek. A nagy komplexitású, Győrben készülő külső karosszériaelemeket, mint a motorháztetőket, ajtókat, csomagtérajtókat, sárvédőket és oldalelemeket az Audi sportmodelljeibe, így az Audi RS modellekbe, az Audi R8 és Lamborghini modellekbe, valamint Bentley Bentayga modellekbe építik be.